Leveransinformation
Leveransvillkor
När du handlar på iAkuten.se ingår alltid moms i det angivna priset. Vi levererar alla produkter, enheter och tillbehör inom Sverige, i samarbete med speditörer som Posten.Leveranstiden är normalt 1-2 arbetsdagar. Vi gör alltid allt vad vi kan för att hålla den uppskattade leveranstiden, för att du ska få hem din produkt eller enhet så snabbt som möjligt. Ibland kan det dock ta lite längre tid än beräknat. Olika skador kräver olika behandlingar och sluttester, vissa tar längre tid än andra. Tänk på att du som kund alltid ska kunna visa legitimation vid utlämningen/leveransen av produkterna.
Leveransstatus
När vi har tagit emot din order får du en orderbekräftelse av oss via e-post. Du får även ett e-postmeddelande med en länk till en statussida, där du kan följa statusen från att du lagt en beställning på en enhet till att enheten skickats tillbaka till dig.
Paket
Våra paket levereras med hjälp av Posten till ditt närmaste Postombud. När paketet anlänt till ombudet skickas ett SMS ut om att ditt paket finns klart för upphämtning. Har du inte angivit ett mobilnummer får du istället en brevavi som inkluderar referensnummer samt anvisning om var paketet finns att hämta.
Hämta själv
Om du har möjlighet att hämta din produkt eller enhet kan du välja "Hämta själv" som leveranssätt i kassan. Då hämtar du själv din produkt eller enhet i vår butik i Lund när det passar dig. När du väljer Hämta själv betalar du din produkt/reparation med önskat betalningssätt i webbshopens kassa. Observera att vi skickar ett e-postmeddelande samt ett SMS till dig så fort enheten är lagad och redo att hämtas, så att du inte åker ut i onödan. Vår butik hittar du på Stora Fiskaregatan 7B i Lund, och vi har öppet vardagar mellan kl. 10.00 och 18.00 samt lördag mellan kl. 10.00 och 14.00. En karta som hjälper dig att hitta finns under rubriken här.